Εκκλησιαστικό Ρητό

Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

Γονεϊκά στυλ, αυτοπεποίθηση και επιθυμητές συμπεριφορές (από τη συνάντηση της Εθελοντικής Ομάδας Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ)

Τα μεγάλα "μαθήματα", είναι αυτά όπου οι θεωρίες και οι γνώσεις των βιβλίων, συναντιούνται με τους πραγματικούς ανθρώπους και τα πραγματικά συναισθήματά τους. Κάθε άτομο, για να γίνει αυτόνομο, υπεύθυνο και καλό, χρειάζεται την αυτοπεποίθηση εκείνη που θα πάρει μέσα σε έναν υποστηρικτικό περίγυρο που θα έχει αναφορά με τις αξίες του και την οικογένειά του, θα περιέχει όμως νοήματα και συναισθήματα από την κοινότητα που ανήκει.

Ένα τέτοιο υποστηρικτικό πλαίσιο, έχει δημιουργήσει στον τόπο μας η Εθελοντική Ομάδα Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ του δήμου μας. Στα πλαίσια αυτών των δημιουργικών συναντήσεων, οι καθιερωμένες, εδώ και ένα μήνα, συναντήσεις της Πέμπτης, υποδέχονται σταθερά τους μαθητές και τους γονείς τους αλλά και πολίτες που ενδιαφέρονται για τις θεματικές των συναντήσεών μας, που είναι σχετικές με την ψυχολογία της ανάπτυξης και την ειδική παιδαγωγική και γενικότερα με θέματα και δράσεις για την ισότητα των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Εχθές, σε ένα πολύ ζεστό κλίμα που αναπτύχθηκε μέσα από το διάλογο και τις εμπειρίες των γονέων, η Νίκη Καραγκούνη, κοινωνική ανθρωπολόγος-κοινωνική λειτουργός και εθελόντρια της ομάδας, μας παρουσίασε τα γονεϊκά στυλ, δίνοντας έμφαση στη συστηματική δουλειά των γονέων, που θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα με αγάπη και υποστήριξη. Το θέμα της καλλιέργειας των επιθυμητών συμπεριφορών μέσα από θετικές ενισχύσεις και παραδείγματα, έλαβε στη συνέχεια και εκπαιδευτικές προεκτάσεις, καθώς παρόντες ήταν και εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε σχολεία του δήμου μας και τόνισαν πόσο σημαντική είναι η ενθάρρυνση των γονέων και των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των παιδιών.
Ως μια καλή πρακτική καλλιέργειας επιθυμητών συμπεριφορών, μπορούμε να παραθέσουμε το κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης που καλλιεργούμε στα εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης της ομάδας μας. Οι συμμετέχοντες των εργαστηρίων, έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν τις δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχουν ανάλογα με τις κλίσεις και τις επιθυμίες τους, ενώ, πάνω απ' όλα, έχουμε θέσει ως στόχους, την αποδοχή, την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια όλων. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, τα άτομα, ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν τις δραστηριότητες που τους προτείνουμε και στη συνέχεια, φροντίζουμε να παράγουμε νέες εναλλακτικές που να διατηρούν όμως τα χαρακτηριστικά των ήδη επιλεγμένων.
Άλλωστε, σε ένα τέτοιο υποστηρικτικό πλαίσιο, γονείς και εθελοντές, γνωρίζουμε εξαρχής, ότι θα είμαστε στη θέση αυτού που αφουγκράζεται τα μηνύματα, αυτού που αποδέχεται τη διαφορετικότητα με τρόπο που να μαθαίνει από αυτή, αυτού που προτείνει νέες εναλλακτικές και αυτού που ανακαλύπτει, αναγνωρίζει, ενδυναμώνει, αναπλαισιώνει και τονίζει τα θετικά στοιχεία!!!
%ce%b1%ce%b9%ce%b8%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b1-2
%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%ae%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b1
%cf%80%ce%bd%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση